Coraz częściej działania marketingowe skupiają się wokół mediów społecznościowych, ale nie znaczy to, że nie warto stosować innych, dobrze znanych już metod. Zaliczymy tutaj e-mail marketing. Dlaczego jego wykorzystanie wciąż jest zasadne i czemu istotne jest sięganie po stworzone do tego narzędzia?
W e-mail marketingu kanałem komunikacyjnym firmy z klientem jest poczta elektroniczna. Metoda polega na masowej wysyłce wiadomości na adresy mailowe znajdujące się w bazie kontaktów. W ten sposób można dotrzeć do obecnych i potencjalnych klientów. Chociaż techniki marketingowe nieustannie się rozwijają, a firmy skupiają się m.in. na rozwoju kanałów w mediach społecznościowych, e-mail marketing nadal uważa się za jedną z najskuteczniejszych metod i nie warto z niego rezygnować.
E-mail marketing w 2024 roku – to wciąż działa!
Najważniejszym powodem, dla którego warto stosować e-mail marketing, jest zwrot z inwestycji. W porównaniu z innymi narzędziami jest metodą tanią. Nie ma tutaj kosztów związanych na przykład z drukiem. Mamy też dużą oszczędność czasu, bo jednocześnie nasza reklama trafia na pocztę wielu odbiorców. Dobrze przygotowane wiadomości zachęcają klientów do jej wyświetlenia i interakcji jak przejście poprzez link na stronę sklepu, a następnie złożenie zamówienia. Dzięki personalizacji i segmentacji, a więc przygotowaniu treści pod kątem potrzeb określonej grupy odbiorców, wyniki mogą być jeszcze lepsze. Systematyczny mailing pozwala dbać o zwiększenie świadomości marki i oferowanych przez firmę produktów. Najczęściej stosowanymi formami e-mail marketingu są newslettery.
Narzędzia do e-mail marketingu – dlaczego warto z nich korzystać
W e-mail marketingu wiadomości trafiają na konta kilkuset lub więcej osób. Ich ręczne projektowanie i wysyłanie zajęłoby dużo czasu, dlatego firmy stawiają na systemy mailingowe, które pomogą wysyłkę zautomatyzować. Chociaż jest to bardzo ważne, nie jest to jedyny powód, jaki powinien skłaniać do inwestycji w narzędzie do mailingu. W każdym jest edytor do tworzenia wiadomości, a w wielu do dyspozycji jest szeroki wybór szablonów, dzięki którym nasze maile będą dopracowane pod względem wizualnym.
W mailingu nie chodzi tylko o to, by wysyłać wiadomości, ważne jest to, co się dalej z nimi dzieje i jaka jest ich skuteczność. Część narzędzi pozwala przeprowadzać testy, wiadomości nie trafiają do SPAM, można śledzić konwersje, wyświetlenia i prowadzić analizy. Na tej podstawie zyskamy informacje, czy nasza strategia jest prawidłowa, czy jednak w przyszłości nasze działania będzie trzeba zmienić. Ponieważ zapotrzebowanie na programy do e-mailingu jest duże, w odpowiedzi na rynku mamy do wyboru wiele rozwiązań. Zanim podejmiemy decyzję, co najbardziej wpisuje się w nasze potrzeby, możemy przetestować kilka z nich w ramach wersji darmowej. W pierwszej kolejności sprawdźmy, te, po które przedsiębiorcy sięgają najchętniej.
Systemu mailingowe najpopularniejsze w 2024 roku
Przeglądając różne rankingi i czytając opinie firm, najchętniej wybieranym programem jest GetResponse, a na drugim miejscu jest MailerLite. Jeżeli więc chcemy wypróbować narzędzie, jakie pozwoli prowadzić wydajny e-mail marketing, w pierwszej kolejności przyjrzyjmy się tym dwóm. To, na który z nich ostatecznie się zdecydujemy, będzie kwestią indywidualną. Co mogą nam zaoferować i czym się między sobą różnią?
GetResponse
GetResponse już w darmowej wersji daje do dyspozycji sporo możliwości, a jeśli zdecydujemy się na płatną wersję, zyskamy dostęp do zaawansowanych opcji. W tym programie mamy intuicyjny edytor, który pozwoli łatwo stworzyć atrakcyjną treść. Możemy skorzystać także z szerokiego wyboru szablonów z biblioteki. Do jego zalet zaliczymy wysoki wskaźnik dostarczalności i możliwość przeprowadzania testów, co pomoże optymalizować kampanie. Na pewno zastanówmy się nad tym narzędziem, jeśli mamy rozbudowaną sieć kontaktów, bo są w nim zaawansowane funkcje związane z zarządzaniem listami kontaktów. Łatwo skorzystamy też z funkcji do raportowania i analiz. Po GetResponse najczęściej sięgają małe i średnie firmy.
MailerLite
MailerLite jest z kolei narzędziem docenianym przez osoby rozpoczynające przygodę z e-mail marketingiem. Jest bardzo prosty w budowie, nie ma wielu zaawansowanych funkcji, ale dla większości osób te, które są dostępne, okazują się wystarczające. Mamy tutaj łatwy w obsłudze edytor treści, szeroki wybór szablonów i funkcji analitycznych. Ponadto narzędzie można integrować z wieloma programami. Minusem w porównaniu z GetResponse jest mniej opcji w zakresie automatyzacji pracy i ograniczone możliwości, jeśli chodzi o dopasowanie szablonów do indywidualnych projektów. Ponadto, kiedy zdecydujemy się na korzystanie z wersji darmowej, nie będziemy mieć do szablonów dostępu w ogóle.
Jeżeli potrzebujesz więcej informacji o tym narzędziu to odwiedź stronę https://www.getresponse.pl/blog/mailerlite-recenzja-opinie gdzie dokładnie opisane zostały wszystkie możliwości MailerLite.
E-mail marketing jest w dalszym ciągu jedną z najskuteczniejszych metod dotarcia do klientów. Aby przyniósł zamierzone rezultaty, należy go realizować według przemyślanego planu i z wykorzystaniem narzędzi, które pomogą dopasować treść do odbiorcy i śledzić statystyki. Dostarczą one wiedzy na temat efektywności i wskazówek, jak pokierować przyszłymi kampaniami reklamowymi.